Tuesday, October 12

Tragedi 101010

Rakyat mesia digemparkan dengan kemalangan paling ngeri & sungguh tragik pada tarikh yang sangat unik 10/10/10.... akibat kecuaian pemandu bas yang merempit di lebuh raya sehingga banyak nyawa terkorban & cedera parah...

Pagi2 aku datang koje semalam tgk kat paper utusan... "mak aih!!! bas eksiden lagi".... sangat lah ngeri... laluan tu memang pernah aku lalu2 dlu ke melaka-semban-kl sama ader naik bas ataupon kete.. kalo tak salah kat ctu hanya 2 lane sajer....

Sorang opismet aku semalam pon amik EL pasal nak tengok salah sorang mangsa kemalangan itu sedara beliau maut di tempat kejadian.... namanya Norazmi Abd Karim... tersepit di bawah bas... (tengok gamba bawah ni..) Al-Fatihah buat semua mangsa... yang mati tetap mati.. cuma keadaaan sajer yang amat tragis....

Takleh bayangkan kalo kita ader dalam bas tu ataupon kenderaan lain... 2 bas dengan 2 bijik kete serta 1 van.... aper yg aku dapat dalam info paper arini.. bila bas tu nak potong satu kete.. patu terbabas ke pembahagi jalan langgar plak dengan van toyota pastu terbalik atas kete myvi ngan honda city... terus bertembung ngan bas JKM... mak aih.... dasat bukan???
taleh jadi pembaca berita aku ni.. bahasa tungang manggang (T_T)

Jomlah kita tengok serba sedikit gmba .. kredit gamba pada DISINI











Buat semua pemandu.. hati-hatilah di jalan raya... bila tengok kemalangan yang melibatkan kenderaan besar2 ni.. lagilah cuak bila nak selisih atau bertembung dengan lori atau bas.. tiap kali memandu.. aku mesti jauh2kan diri dari mereka.. fuhh... memang seram kalo berlanggar... nauzubillah....

AL-FATIHAH



2 comments:

azzey said...

tweety bert: ngeri tgk gbr2 nih!

BERT said...

yer sangat menakotttkan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...