Friday, June 17

Jangan main api... mainla pemadam api..



luper nak stori morikan penagalaman bermain dengan pemadam api
bess jugak main picit2 patu kua asapppp wahhh...


pacik tokey pemadam api ni nak bagi pendedahan camana cara nak
pakai alat pemadam api atau lebih pemes dipanggil fire extinguisher..
(camtukerspellingnyerha??)





seluruh penduduk opis tempat saya koje ni dijemput turun
untuk menonton demonstrasi dan cube sendiri bermain dengannya...
disebelah opis ni ader padang yang boleh diletakkan segala lori mori..

disusunnye kayu2, ranting yang boleh dijadikan bahan bakar...
lalu disusunnye lagi alat tu berbaris sebagai hiasan...



pacik itu dimulakan dengan kami punya dato' untuk merasmikan
cara2 bermain dengan alat pemadam api itu...
api itu tidaklah marak sangat tapi menyala la jugak janji ade nyale2...




saya selaku budak gayat tak lepaskan peluang
untuk memain dengan alat itu...ooo sungguh berat sekali nampaknye..
saya orang yang ke tah bape orang yang cube..
api pon dah padam.. eksen2 jer buat2 api ader...




akhirnya saya berjaya juge memicit alat itu
sehingga mengeluarkan asap berkepol2 sebagai tanda pembaziran..
pacik itu mengerutkan dahinya tanda tapuashati dengan
tindaktanduk saya yang gayat dan membazer asap..


sekian cerita basi bermain alat pemadam api...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...