Friday, September 23

Sajak : wahai kekasih maafkan daku........ (hikhik)




A,
Maaf kerana tidak dapat membantu mu
Di kala parang ayah mengurang
Di kala wajah ayah memerah
Di kala suaramu tersekat


A,
Maafkan sekali lagi
Bukan aku tidak mahu membantu
Bukan aku tidak sayu
Bukan...Bukan...Bukan...


A,
Tika ayah mengacu parangnya
Hatiku meruntun sayu
Melihat kau cuba lari bertempiaran
Bersama rakan-rakan
Untuk hidup sehari lagi


A,
Realitinya aku tidak mampu
Menghulurkan tangan untuk kau sambut
Supaya dapat ku bawa kau lari
Jauh dari parang ayah...


A,
Aku tidak mengerti
Mengapakah ayah terlalu benci akan dirimu?
Aku sudah tidak sanggup lagi melihat sandiwara ini
Aku hanya mampu menjadi pemerhati
Bersama seribu belas dihati
Bersama kasih yang tebal di nurani
Namun aku hanya seorang puteri


A,
Larilah kau
Jangan menyerah pada ayahku yang kejam itu


Ah A,
Tidak dapat aku gambarkan
Dikala parang ayah menetak lehermu
Air mataku mengalir menuruni pipi
Tak tertahan lagi...sedih...sayu...



Yeah...!
Seluruh isi keluargaku bersorak
Semua berpesta
Atas kematian mu...?






A...Ayamku...
Kematianmu, nyata amat pedih
Tetapi kau menjanjikan
santapan istimewa untuk kami
Ayam goreng bersambal!!!
Nyam...nyammm...Nyammm
..


8 comments:

Unknown said...

cowoknya,....ayam goreng??

BERT said...

@azam

MUD JIWANG DI PAGI HARI HHEEE

Diana @ BKKC said...

erkkk?? ayam....ayam ku....

BERT said...

@Diana @ bilakukatacinta

oh ayammmmmmmm

SoLy SoLicious said...

oh ayam kfc... yum2..terbayang2

BERT said...

lapa.. lame tak mkan kfc huhu

~iz~ said...

ayam pn jadikk..haha

BERT said...

@~iz~

sy suke ayam kak haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...