Tuesday, February 21

Budak kecil senang gila nampak hantu - siri 3

dah masuk siri ketiga.. dah macam cerita hantu bersiri pulak...
kisah pasal budak yang sama yang senang gila nampak hantu..

kejadian ini berlaku sabtu lepas di mana budak itu masih belum
ketiduran bermain bersama adik beliau meskipun jam sudah
menunjukkan jam 3 pagi... ada beberapa lagi manusia
yang pada ketika itu juga masih belum tidur..
kecuali saya yang sudah nyenyak tidur kedengkuran agaknye..

sedang enak budak itu berlari ke sane kemari..
tiba-tiba beliau merenung ke arah dapur lalu dengan pantasnye
beliau berlari ke arah adik ipar saya yang sedang berbaring di depan TV..

"ee antuu. antuuu.. antu angehh.. antu angehhh"
(eee hantuuu.. hantu... hantu nangiss.. hantu nangiss)

semua yang ada disitu terkejut lalu bertanya...
"mana hantu??? cemana hantu nangis??"

"huuuuu... huuuuuuu.. huuu.. tuuu antuu.."
dibuatnya bunyi nangis sambil menunjukkan mengguna jari ke arah
siling dapur dimana kawasan itu gelap sikit akibat di tutup lampunya..

yang lain semua mengeraskan diri.. lampu dipadam..
TV juga ditutup dan semua lari masuk tidur...
budak itu tidaklah menangis cuma dibuat muka cuak aje...

saya dapat tau cerita ini pun masa besok paginya
apabila mereka bercerita kepada saya tentang budak itu lagi...
saya yakin dia memang nampak hantu sebab beliau memang kenal
rupa paras hantu cemana.. sebab tiap kali beliau nampak iklan
hantu di TV atau cerita hantu yang ditayangkan di TV mesti
budak itu akan jerit2 "antuuuuu... antuuu" tanpa rasa takut pun..

nasib baik sudah saya tidur.. kalau tak mesti saya tak boleh tidur..
pada sesiapa yang terlepas episod satu dan dua untuk cerita
budak senang nampak hantu boleh layarinya di SATU dan DUA..
jangan biarkan hidup anda diselubungi misteriiiiiiiiiii.. hiiii hiii hiiii



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...