Wednesday, April 25

SAYA MENANG RM20,000 DARI SHELL yahoooo!!


sms ini telah diterima di empon bimbit suami saya kelmarin..
memang beliau pengisi minyak shell yang sejati...
dan memang pengisi borang peraduan shell yang sejati...
maka apabila kami menerima sms begini maka kami gembira..
kami pun call untuk mengenal pasti apakah sms ini benar...

cik asven : yee hello.. tu kat mane ye
orang shell : ye saya hafiz dari shell damansara

cik asven : saya amirul dari perak.. saya dapat sms kata
saya menang peraduan mingguan betul ke?

orang shell : ha betul la tu.. tahniah en. amirul.. encik boleh datang
ambik hadiah tu di sini atau melalui bank in...

cik asven : kat mane shell ni?
orang shell : ni alamatnya.. shell damansara.. bla bla bla bla..
atau cara kedua pakai bank.. BSN, CIMB, HONGLEONG & AMBANK

cik asven : ok nak datang sana jauh.. pakai bank jela cemana?
orang shell : ok encik boleh tuntut hadiah tu hari ini.. sama ada datang
sendiri ke shell damansara ini atau melalui bank..
kalau nak pakai bank.. bila encik dah sampai bank encik call saya balik

cik asven : ok nanti saya call balik.. terima kasih..
orang shell : ok tahniah encik amirul.. jangan lupe telefon saya balik..

saya dengar sahaja perbualan mereka kerana saya telah sedia
menekan butang LOUDSPEAKER.. lebih kurang gitulah perbualannya..
maka saya beri kesimpulan pada cik asven saya...

"ahahah.. penipuuu!!! tak percaya la kita menang..
kenapa suara orang tu macam endon? pastu siap ada bunyi
ayam plak backgroundnya.. shell tu ada reban ayam ke haha?"

sepantas kilat.. cik asven memasang laptop dan internet...
kami menggugel alamat shell yang diberi oleh indon itu..serta syarat
peraduan dari shell dan bagaimana kita boleh memenanginya... tak
kurang dengan itu...kami juga terus menelefon syarikat shell itu sendiri
untuk mengesahkan sama ada ini adalah benar ataupun palsu..

maka kami sudah pun dapat jawapannya...
kami sebenarnya hampir ditipu oleh manusia endon yang bajet terer itu..
sekarang ni dah banyak amaran dan notis yang dikeluarkan
oleh media.. berita.. dan juga semua bank2 di Malaysia ini..
jangan percaya dan terpengaruh dengan sms penipu ini...

segala maklumat sudah kami dapat.. sesiapa yang memenangi peraduan
dari shell ini misalnya.. mereka akan menghubungi kita melalui
telefon.. jika tak dapat dihubungi.. surat akan menyusul ke rumah..
apabila mereka dapat menghubungi kita.. mereka akan membuat
semakan nama kita.. alamat kita.. IC dan nombor telefon kita..
selain itu mereka akan bertanya satu soalan berkenaan dengan shell
sebelum kita memenangi hadiah berkenaan.. bukan senang nak menang ok!!

pemenang tidak akan dihubungi melalui SMS dan juga tak akan telefon
pemenang melalui TELEFON BIMBIT macam dalam gambar di atas..
maka kepada anda.. jangan percaya dengan SMS yang kononnya anda
menang itu menang ini.. atau tiba2 nak kasik duit ribu riban...

setelah jawapan itu telah pasti.. maka saya pun menghasut cik asven
supaya mengenakan si endon yang menipu rakyat mesia ini..
kami call semula mangkuk itu dan berpura-pura ada di depan mesen ATM..

endonshellyangmongok : yaa hello slamat petang shell damansara
(cehh.. macam operator pulak dahh.. **)

cik asven : ya encik hafiz saya depan bank ni.. ha cemana nak buat?
(cembagus je nak pakai nama HAFIZ.. konon2 femes la chett!!!
ntah2 nama sebenar endon tuh SUPARJOMASJOKO hahaha)

endonshellyangmongok : ni siapa ya.. oh tadii ya encik amirul ya...
okey2.. kamu udah ada depan ATM ya.. okey masukkan kad kamu..
sudah? kalau sudah.. masukkan pin kamu.. tapi jangan sebut depan saya..
sudah? okay.. tekan perbankan internet.. sudah ya? tekan pendaftaran
internet pulak.. ok sudah?? masukkan no ini.. 0148673660.. tekan YA..
sudah juga? okey masukkan no ini pula.. 255477.. ya apa kamu lihat sekarang?

(seluruh perbualan beliau saya dengar melalui loudspeaker sambil tangan
saya rancak mencatit apekemende yang dia mengarahkan itu...)

cik asven : hmm saya nampak pindaan wang.. apa ni?
(jawab beliau dengan teragak2 sebab kami sedang menipu dia..
cemana nak bagitau apa yang kami nampak sebab bukan depan atm haha)

endonshellyangmongok : cemana kamu boleh kata pindaan pulak..
kamu jangan main-main sama saya.. saya seriyus mahu menolong kamu..
kamu jangan main sama saya.. saya tidak ada masa banyak.. kalau kamu
nak main-main saya cancel kan hadiah kamu.. saya mahu tolong kamu..
tapi kamu nak main-main.. jangan main2 ahmad abdul.. apa kamu nmpak?
kenapa kamu kata pindaan pulak.. saya bukan suruh pinda uwang..
saya mahu masukkan uwang kamu.. kamu ngerti ke tidak ini?

(makin jelas bahasa keendonannya.. mula2 tu beliau cover2 je bahasa dia
bila dia dapat syak yang kami sedang main2kan dia.. terus dia melenting
tinggi suara dan maki hamun kami.. kami yang pakai loudspeaker tu
boleh jadi pekak sekejap sebab dengar dia meroyan hahahahahahha..
dahla tu panggil ahmad abdul pulak..sukesuki je tukar nama orang)

cik asven : kami tak main2... kamu yang macam penipu je..
kenapa kamu kata saya menang? kenapa kamu pakai henset je?
mana no opes kamu? kenapa kamu tak call direct? kenapa pakai sms?
(bertalu2 cik asven saya membalas dengan nada rilekss aje..
saya kat sebelah suruh maki balik.. haha gile jahat...)

endonshellyangmongok : kenapa kata saya menipu pulak?
saya dah call tapi kamu tak angkat.. saya hantar la sms..
saya tak ada banyak masa lagi.. kalau kamu tak mahu uwang ini
takpa.. saya bagi pada orang lain.. saya seriyus mahu bagi kamu
hadiah.. tapi kamu kata saya penipu.. 11.30 malam ini kamu saksikan
di TV3 nama kamu ada di situ kerana tak mahu hadiah..
saya tak ada banyak masa lagi.. saya mahu cancel hadiah ini..
kalau kamu takut saya tipu, kamu keluarkan semua uwang kamu
dalam itu dan ikut arahan saya.. tapi kamu tak buat.. sekarang kata
saya tipu pulak.. kalau saya mahu tipu.. saya tak akan suruh kamu
keluarkan semua uwang kamu.. saya tak ada masa lagi..
kamu taknak.. saya cancel.. ok!! ...... tuppppp putussss

mamat endon tu meroyan dan mengamuk sambil menjerit2..
kami ketawa sebab dapat mainkan beliau dan jelas nyata suara
endon itu kecewa kerana kami tak buat apa yang beliau nak..
kalau mula2 tadi kami call ada bunyi2 ayam kat belakang..
kali kedua kami call bunyi bising pulak.. macam ada kat
tapak binaan je.. hahah.. ntah2 buruh binaan.. bajet keje shell plak..

kalau anda nak mainkan endon tu.. ambik je no kat atas tu..
kalau tak jelas meh saya bagi haha 017-8194478...

saya suruh cik asven saya marah dia balik.. tapi beliau taknak..
dia kata.." toksah nak maki balik.. nanti hati kita yang sakit balik..
lagipun kita tak kenal dia sapa.. ntah2 dia boleh santau2 ke..
eee toksah la.. buat naya je.. kita tak rugi ape pon kan..
cubaan beliau nak menipu pon gagal.. harap takde sapa la yang
tertipu dengan orang macam dia yang suka ambik kesempatan..
biar gelap mata takde duit.. jangan sampai gelap mata hilang duit"

selesai gak cerita "saya menang RM20k dari shell"
yang saya taip selama 2 hari hahaa.. lama kan...
kepada anda semua.. jangan mudah terpedaya..
amalkan surah2 pendinding supaya kita tak dianiaya, ditipu
dan disihir oleh manusia2 yang jahat, tamak dan lelain lagi...




38 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bahaya betulkan..
sampai mcm ni sekali kes tipu2 sekarang..
terima kasih info ni..
Pokok Manggis Depan Rumah

Nasz said...

macam2 taktik untuk menipu sekarang ni .saya pun dapat gak sms tu tapi malas nak layan.

Nak minta tolong korang boleh tak? Tolong VOTE untuk saya kat http://goo.gl/ZdZT9.

From,

Nasz

MOHD NASER.COM

Unknown said...

saya pun pernah telefon.....tapi terus je saya maki....hahahaha

kesian....

Saya Disini said...

bahayanye...jgn la ada yg terpedaya plak

BERT said...

ni pestaim dapat.. tu pasal kitorg tepon.. saje nak tengok kan.. skali bila dah dengar sore endon ada bunyi ayam kat belakang.. sah la memang penipu.. siap carik bukti lagi.. dapat bukti kenekan balik mangkuk tingkat tu.. padanmuka dia haha

Cik Puan Kocik said...

Bahaya nie, tatau duit kita yang habis plak

eMMe said...

bunyi ayam menyelamatkan kowang, kalo tak, buta2 kene tipu, bahaya kan... kalo betul la dpt RM20K, belanja saya okey, hehehehe~

are_lin@yu said...

tapi kan rajin jugak menyiasat..ayu puji!!!kalau tidak sampai bila2 kita ditipu;-)

ariana said...

mujurlah tak lekas percaya..mmg banyak kes menipu skrg ni..akak sampai hari ni terkilan sebab kena bayar sms yg berjumlah rm 99.itupun mujur cpt sedar dan stop melanggan..apa2 ntah..masa bila melanggan pun x sedar..huhu

Unknown said...

dah baynak kali dpt sms mcm nie..yang pelik nyer kami x pernah pun isi minyak kt shell...selalunyer petronas atau esso jer...

Miss N™ said...

kahkahkah..padan muka indon tu..!
nur pun pernah kena gak..tapi tak sempat nak kenakan dia, sebab time dia call nur xberapa nak sihat...tgh tidur..jadi mls nk layan..hihihi.

tapi awal2 dah tahu dia tu penipu..!

Reena Sidek said...

macam2 jer cara nak menipu org...
memang padan muka penipu tu... mesti sakit hati dia... ;p hehehe...

PERMATABIRU said...

say pun pernah dapat call yang sma mcmaa tue..cuma bezanya peraduan coca cola..guna nama TV3 juga..first dgr suara dpt agak org indon..

azrynk said...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=328921277197587&set=a.112726102150440.22733.100002391513077&type=1&relevant_count=1&ref=nf

kingshooter93 said...

haha..nice.
sy dpt 2 kali msg tu

Fnd Rocka said...

aku baru dpt sms tersbut tadi.google terjumpa blog ni.hahaha kelakar

Lynaatika Yusoff said...

Sy baru dpt td...gogle2 upe nye...ade org laen yg sudah tkena dlu...plik..mcmne mat indon tu bole dpt no. Fon kite ni..

Lynaatika Yusoff said...

Sy baru dpt td...gogle2 upe nye...ade org laen yg sudah tkena dlu...plik..mcmne mat indon tu bole dpt no. Fon kite ni..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

RM0. Your Card
telah berjaya &
menangi hadiah
GRAND PRIZE.dr
Shell (M) Berhad
RM20,000 RIBU
No siri.9R247YK
Sila dail talian :
0112-520-6755
www.winner-shell.tk
Saya baru dapat tadi

Unknown said...

Asalam isteri sy baru dpt sms menang RM 20.000

Unknown said...

Asalam isteri sy baru dpt sms menang RM 20.000

Unknown said...

RMO. Your card telah berjaya & menangi hadiah GRAND PRIZE.... dr shell (M) berhad RM20.000 RIBU NO siri 4D257SR sila dail talian: 0128644309 www.mal-shell.webs.com . Baru pagi tadi isteri sy terima sms nie

hida said...

+60138738895: RM0. Your Card
telah berjaya &
menangi hadiah
GRAND PRIZE.dr
Shell (M) Berhad
RM20,000.RIBU
No.siri:9R247YK
Sila dail talian :
0111-149-8064
www.helix-mls.tk

Baru dpt td..bile bukak website..dah tao penipunyer.. byk sgt spelling error..hikhik...

hida said...

+60138738895: RM0. Your Card
telah berjaya &
menangi hadiah
GRAND PRIZE.dr
Shell (M) Berhad
RM20,000.RIBU
No.siri:9R247YK
Sila dail talian :
0111-149-8064
www.helix-mls.tk

Baru dpt td..bile bukak website..dah tao penipunyer.. byk sgt spelling error..hikhik...

Unknown said...

RM0. Your Card
Telah Berjaya &
Menangi Hadiah
GRAND PRIZE.dr
Shell (M) Berhad
RM20,000.RIBU
No.Siri:9R247YK
Sila Dail Talian:
012-8391-454
www.helix-my.tk

baru tadi dapat..!!! Hahahaha..no siri sebijik sama...celaka punya endon!!..mau kena bunuh dia nie.!!

Unknown said...

RM0. Your Card
Telah Berjaya &
Menangi Hadiah
GRAND PRIZE.dr
Shell (M) Berhad
RM20,000.RIBU
No.Siri:9R247YK
Sila Dail Talian:
012-8391-454
www.helix-my.tk

sebijik sama..damnnn!!

Unknown said...

0128271369
tahniah ! you winners (1) buah kereta proton inspira dr coca-cola sdn bhd no siri(f77a55a) sila call/akses 01125216995

br jer dpt sms ni ngam2 time besday plak 2 mcm btul jer

Mondome said...

You'winner!!No anda
bejaya menangi
cabutan betua,
RM;30.000, from;
SHELL"SDN-BHD
NO"SIRI;881234
sila call office;
01125173678
Nm;Moh.sabri bin ahmad

Saya baru dapat meseg pagi xdi....call suara mcm cina...xtaw LA kalau cina masuk Islam....dia ckp saya menang...dia Tanya samaada duit tu bank in atau pakai pos...saya minta alamat jln damansara tingkat3 dekat depan Maybank....pahtu call jup2 putus

zulfauzan said...

RM0. Your card tlh
Berjaya & menangi
Hadiah percuma,dr
Shèll (M) Sdn Bhd"
RM20,000. dengan
Serial No:299R789
Dail: 012-8306390
Layari laman web:
www.myhelix.ml

Samalah kite

Run-Now said...

RMO,Your card
telah berjaya &
menangi hadiah
GRAND PRIZE.dr
shell (M) Berhad
RM20.000 RIBU
NO siri.499C878
sila dail talian;
0176726225
www.myshellprize.com


Masih ada rupanya sms macam ni...

Unknown said...

Sms dari no
+60108875368
+60108875368
+60108875368

RMO, Your card
telah berjaya &
menangi hadiah
GRAND PRIZE.dr
Shell (M) Berhad
RM20.000 RiBU
No.siri.499C878
Sila dail talian:
0176729056
www.shellmyprize.info

Kurang sopan...
Bulan2 puasa pon nak menipu...!
Ni no terbaru mereka
+60176729056 !!!
+60176729056 !!!
+60176729056 !!!

Hati2 tau korang semua....
Moga Allah lindungi kita yg terinaya...

Tadi sy diluar... terus ke bank utk ikut arahan yg die nk bagi... sebab bank xjau dari sy...
Ikut punya ikut arahan die...
Lepas sy terbaca kat acc tu nama "SUPIAN BIN SURINTO" die cakap laju2 suruh sy "TEKAN TERUSKAN... TEKAN TERUSKAN... " (BANYAK kali pulak tu die ulang...)

kat situ je sy dah sangsi yg mereka ni nk membongak...

Memang betul.. mula2 suara mcm cover2 konon org m'sia.. tapi ternyata... ade terselit keendoannya jugak... hihihi... dasar indon!!!

Mesti die ni pernah keje bank...
Sebab tu tau cara nk tipu melalui ATM...

Ade ke patut.. die kata nk transfer ni make sure duit sy mesti ada dlm rm1000... sy ikut arah die melalui acc sy yg ade rm200 je... huhu...
Dah kenape??? Nk bagi hadiah mesti nk kne ade dlm acc sampai rm1000.. nasib baik sy xbagi acc lg satu... kang xjd kawin plk aku... huhhh...
Ape pon pengalaman harini mematangkan sy...
(Nasib tak terkene)

HADUHHHH!! CERITA sy ni pon panjang jugak...
Nnti sy buat blog utk anda semua supaya tak tertipu...

sekian...
Salam Ramadhan....

Din said...

Klu tengok sms tu pun dh tau dr sipenipu. "Your card telah berjaya"..ada ke bahasa campor2 dr syrikat gergasi. Memang cilakak betul mat indon ni...mampus tak mau hidup menyusahkan org jer..

RMO,Your card
telah berjaya &
menangi hadiah
GRAND PRIZE.dr
shell (M) Berhad
RM20.000 RIBU
NO siri.499C878
sila dail talian;
0109544426
www.shellmyprize.info

Unknown said...

RM0. Your card has
been successful and
win free prize, from
Shell (M) Sdn Brhad
"RM20,000.00"with
Serial No. 299R789
Dial: 012-8426-289
www.myashell.tk

Mereka dah menambah baik bahasa.. Sila berhati-hati

Unknown said...

Hahaha..saya baru saje kena..nasib baik saya x ikut arahan dia...mungkin hilang rm20k...no serial pun sama...299R789....katanya dia tu pangkat dato...dato ismail....hati2 semua diluar sana...

Unknown said...

Hahaha..saya baru saje kena..nasib baik saya x ikut arahan dia...mungkin hilang rm20k...no serial pun sama...299R789....katanya dia tu pangkat dato...dato ismail....hati2 semua diluar sana...

Unknown said...

RM0. Your card tlh
berjaya & menangi
hadiah percuma,dr
Shell (M) Sdn Bhd"
RM20,000. dengan
Serial No.299R789
Dial: 010-9544233
Layari laman web:
www.myhelix.tk

Br jr sj2 call.. wpun byk x giler dh dpt sms tuh..
Indon bodoh tu siap nyamar jd dato lg.. phui buduh piang tol lah.. xder mknernyer aku nk g atm lps ckp dgn ko pnipu.. haktuihhh!
Tp sy yg tgh susu bby td ckp elek baik2 je lah dgn dia.. sj nk tgok prmainan duniawi ;)

Unknown said...

Tdi pun sana baru kena depa mintak dkt sy suruh bwk masuk duit dkt bank 1000 ringgit tapi sy p shell tnya betul ke semua ni tapi depa ckp semua ni tipu je geramnya rasa nasib sy tk bwk masuk lagi duti kalau sy dpt la orng sy bunuh dya tahu geram basa babi sungguh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...