Monday, March 24

Kecewanya saya sebagai pelanggan...




Kecewa sangat... sampai rasa nak mengamuk pun ada..
Dari hari mula saya bekerjasama dengan seseorang ni sampai
la sekarang.. Ada je masalaah kalau melibatkan beliau nih...

Pertama kali saya berurusan dengan boss yang pemalas..
itu je bahasa yang boleh guna.. pekerja2nya bagus2 belaka
Terbalik pulak?! Patutnya boss yang wajib jaga pelanggan
Tapi pekerjanya yang bagus jaga servis pelanggan.. apakah?

Satu
Apabila saya mula bekerjasama dengan beliau...
Beliau kata proses permohonan saya akan siap dalam masa 1 minggu..
Masuk ke 2 minggu takde kabar berita.. saya pun tanya la ape cerita?
“takde dapat email saya ke mintak datang opis semula untuk cop”

Wahh..menipu ni. Saya hari2 cek email kot tunggu berita 
terkini hiburan sensasi dari beliau.. haram tade kome oii..
ok saya pasrah jela datang semula ke opis beliau yang 
jauh tu memang menyusahkan kalau nak pergi tautak..

saya tau borang permohonan saya tak di submitnya..
bila saya tanya ape cerita tu pasal kene datang balik...
tunggu lagi... berminggu2 kot... tu pun saya asyik tanya je..
ok dah dapat apa yang saya nak saya pun diam...

Dua
Masa saya deal dengan boss ni, saya ada mintak quotation..
Dia kata nanti dia bagi.. tunggu2 takde pun bagi..
Datang opis dia mintak lagi... dia kata takpe nanti dia email...
Oh email pulak... tunggu lagi... hari2 cek email..
Takde kate ko!! Saya pantang betul orang memain camni..

Kerap jugak saya mintak... takde reply2 pun...
Ok tapi bila saya minta bill bulanan laju aje ko bagi ye..
Bab payment laju.. bab service hancussss....
Sampai sekarang janjinya memang ke laut..

Tiga
Saya call, nak mohon sesuatu.. keraninya takde.. 
Dia pulak angkat tipun.. ok tunggu punya tunggu
benda yang saya mintak tak kunjung tiba...
tiba2 saya teringat, mesti boss yang spoil tu tak 
maklumkan pada pekerjanya.. saya tunggu sampai petang
dah takde jugak saya call semula opisnya...jawapannya?
"tadi boss yang angkat telefon kan.. dia takde bgtau saya la"
kata si kerani tu.. ok.. dah boleh agak dah...
"ok takpelah saya datang sana sendiri ajelah"

dengan rasa marah dan geram yang meluap2 saya call 
cik asben nak mintak tolong di hantar saya ke opis beliau
yang sangat jauh tu semata2 nak dapatkan ape yang saya nak..
benda berbayar kot.. ape pasal service macam ni punya teruk..

kebetulan masa saya datang opis beliau.. tanak dah saya
pandang muka dia.. takde say sori ke hape dia buat2 bizi
cakap dalam telefon... waahh.. kemain eksen ko ye boss..

takpe.......................... sabar tu separuh dari Iman...
banyak kali dah bengang ni.. kene carik lain la nampaknya....
sekian harap maklong...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...