Friday, March 13

IKAN PEKASAM PALING SEDAP DAN MURAH DI SINI




Dulu saya tak pandai makan pekasam.. tapi semenjak
kawen dan diperkenalkan oleh mak mentua baru saya
tau kewujudan dan kesedapan lauk ikan pekasam ni...

Sedapnyaaa!!! tengah taip2 ni pun kecur air liur kalau
teringatkan dengan pekasam yang biasanya di goreng
garing bersama cili potong dan hirisan bawang merah..
makan pulak dengan nasi panas... perghh.. bertambah2
nasi kalau ada pekasam ni... dan dah jadi peberet plak hihi..

Saya nak share pengusaha pekasam yang saya dah rasa
ikan pekasam hasil buatan beliau sendiri dan dah pun
dikomersilkan di pasaran tempatan.... ya ampunnn..
ikan yang digunakan dah la segar2.. tangkap, siang
dan terus dibuat pekasam... bila dimasak memang
terasa la kesedapannya tak terhinggaa!!!! 

contoh ikan2 segar yang baru ditangkap

selepas disiangkan

dan terhasilnya pekasam yang mabelessss!!

Jika anda berdekatan dengan Nilai Negeri Sembilan
anda boleh dapatkan pekasam sedap ni di sana...
tapi kalau anda jauh boleh juga order.. dan tokeynya
akan pos pada anda dengan minimum order 5 peket je..



Dengan seberat 200gram cuma RM5.00 je sepeket!!
murah yang amat oi.. kat dalam nya pulak ada 
3 - 5 ekor ikan sungai..biasanya saya tengok dan beli
harga ikan pekasam ni memang mahal kan...
bermula dari RM5.00 sehinggalah berbelas ringgit..
tapi dalam sepeket ada 2.3 ekor je ikannya...

ni gambar ikan pekasam yang siap dimasak
oleh tokey ikan pekasam yang saya dan cik suami
memakannya tanpa belas kasian lagi...
sedappppppp yang amattt sangatttttt!!!

maka jika anda peminat tegar dan setia pada pekasam
boleh la dapatkan ikan pekasam mabeles ni..
kalau dekat dengan area Nilai boleh la beli terus
atau yang jauh dari  Nilai ni boleh la diposkan...

Nama Tokey : Shela
No tel untuk tempahan : 01110740057
Tempat : Taman Desa Melati Bandar Baru Nilai













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...